dinsdag 23 december 2014

Treinstruggles #1: Kinderen in de trein

Lieve mensen, sorry voor mijn lange afwezigheid, maar ik was druk druk druk met van alles en nog wat. Zoals beloofd begin ik met een serie posts over treinstruggles die wellicht herkenbaar zijn voor menig treinreiziger. Want zeg nou zelf: het reizen met de trein is niet altijd fijn.


Zoals de titel al doet vermoeden is het voor mij een struggle te overleven in een trein waar er ook kinderen zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik hóu van kinderen (anderhalf jaar pabo, altijd “ahhhh wat lief” als ik een schattig baby’tje zie) maar in de trein zouden deze wezentjes volgens mij tóch verboden moeten worden en wel om de volgende redenen:

  • Ze zitten niet stil, zitten heel de tijd te draaien op hun stoel en lopen continu door het gangpad (behalve als ze enigszins goed zijn opgevoed/opgedroogd door de jaren heen, dan blijven ze netjes zitten met hun kleurboek en potloodjes (lees: iPad en smartphone)).
  • Wanneer ze zich hebben omgedraaid en ze hebben jou in het vizier blijven ze kijken, lachen en gekke bekken trekken. Hoe reageer ik hier op? Ik wil zeggen: "Draai je om!", maar dit zou natuurlijk voor nare reacties tegenover mij kunnen zorgen, terwijl ík degene ben die het slachtoffer is.
  • Ze praten extra hard zodat iedereen hoort waar ze het over hebben. Negen van de tien keer is dit klinkklare onzin omdat ze de basisschool niet eens afgemaakt hebben.
  • Ze willen spelletjes spelen met medereizigers. Bijvoorbeeld dat precies wanneer jíj langskomt ze hun arm uitsteken en vragen om je ov-chipkaart á la conducteur. Waarop jij dan heel vrolijk het spel meespeelt omdat de moeder in kwestie vol liefde naar haar kind kijkt. Irritant.
  • Ze huilen, huilen en huilen. Overigens is dit niet alleen een treinstruggle. Huilende kinderen zouden over het algemeen verboden moeten worden.

Het vooruitzicht voor 2015 voorspelt voor degenen die het met mij eens zijn overigens niet veel goeds: vanaf 2015 reizen kinderen gratis mee met een volwassene.

Ik hoorde ooit eens dat je vanaf ongeveer je 28e je van kinderen gaat houden en alles van ze leuk gaat vinden, maar tot die tijd wapperen mijn eierstokken toch de andere kant op dan de goede.

1 opmerking: