donderdag 9 oktober 2014

La vida es un carnaval!


Het weekend staat weer voor de deur en dat betekent: feesten, uitslapen en vooral lekker eten en drinken. Natuurlijk hoeft het helemaal geen weekend te zijn om uit eten te gaan, maar voor mij is het toch altijd extra ontspannen wanneer ik uit eten ga en ik weet dat ik de volgende dag helemaal niks hoef te doen en die avond dus lekker door kan zakken.

Ik ben een echte all-you-can-eat-fanaat en vandaag ga ik jullie meenemen naar La Cubanita. Dit restaurant is sinds een paar maanden te vinden in Breda maar ik had al eerdere ervaringen bij dit restaurant in Arnhem. La Cubanita is een tapasrestaurant (jammmm) waar je van zondag tot en met donderdag voor maar €17,50 terecht kunt voor onbeperkt tapas! De overige dagen betaal je iets meer voor de tapas, maar zijn er andere acties zoals een actie waar je korting krijgt op cocktails of sangria (zodat je daadwerkelijk ook lekker doorzakt).

Laatst ben ik in Breda geweest op een doordeweekse dag, en voor mij waren dit de tops en de beetje-jammers:

+ De garnaaltjes gebakken in knoflook en olie zijn goddelijk.
+ Neem 'n litertje sangria bij je tapas, deze is heerlijk en wanneer je met een groep bent, krijg je een kannetje met heel veel rietjes erin (gezellig!).
+ Gehaktballetjes in tomatensaus zijn écht tapas. Deze kun je dus echt niet overslaan.
+ Als je van kaas houdt, neem dan vooral de gepaneerde geitenkaas en de manchego. Goddelijk!
+ Heb je nog 'n plekkie over, neem dan 'n toetje. De cheesecake is erg lekker. Let wel: Deze is niet in de prijs inbegrepen, maar 't is dan ook al zo goedkoop dat dat toetje er vast nog wel af kan.
+ La Cubanita zit in de binnenstad in Breda en het is een erg leuk pand, sfeervol en mooi!

- Het personeel wist niet zo goed wat ze deden, leken een beetje de weg kwijt in hun eigen restaurant.
- Doordeweeks is de sangria aan de dure kant, een liter kost net zoveel als onbeperkt eten, vreemd toch?
- Kaasliefhebbers: sla de geitenkaasrolletjes in spek maar even over, deze zijn heel zout. Als je toch nog een litertje sangria over hebt, maakt het niet uit natuurlijk;).

Al met al meer plusjes dan minnen, dus zeker voor de studentjes onder ons denk ik dat dit een heel goede optie is om lekker maar goedkoop te gaan eten. La Cubanita is op heel veel plekken in Nederland te vinden, dus schroom niet om te kijken waar hij bij jou in de buurt zit. Ik hoor graag wat jij ervan vindt!

Voor nu: Fijn weekend! Eet, drink en geniet!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten