maandag 13 oktober 2014

Twee(entwintig) violen en een trommel en Google en Hallmark en...

Afgelopen vrijdag was het zover: m'n tweeëntwintigste verjaardag stond voor de deur. Wat een topdag om jarig te zijn! Het weekend stond voor de deur, vrijdagavond werd een rustig avondje met een taartje en wat drankjes en zaterdagavond vierde ik het groots met lekkere hapjes en mijn lieve familie en vrienden.

10 Oktober ging mijn wekker om 7 uur, maar toen was ik natuurlijk al lang wakker want ik, als tweeëntwintigjarige, voel me nog steeds een kind van 5 op haar verjaardag. Mijn telefoon lag naast me en ik checkte meteen of ik al felicitaties had gekregen van mijn trouwe Facebookvrienden. Natuurlijk waren er al een paar gepasseerd en direct daarna ging mijn mail open. Hallmark, Ben, Dolcis en nog wat andere bedrijven feliciteerden me met mijn verjaardag. Ik kreeg een aantal leuke kortingen als cadeau, gratis sms'jes van Ben (tof, maar wie smst nou nog?) en gratis tegoed bij Hallmark. Fijn, dat al deze bedrijven mijn verjaardag niet waren vergeten.

Toen ik me incheckte leek het me zo'n leuk idee als NS hier ook op in zou spelen. Mijn fantasie nam 'n loopje met me en ik hoopte stiekem dat wanneer ik incheckte, de verjaardagsdeuntjes uit het poortje zouden loeien. Helaas NS, jullie kunnen nog veel leren van andere bedrijven, want geen geluid kwam uit het poortje en geen enkele conducteur zag dat ik jarig was. Jammer, want wat zou dat toch grappig zijn!

Uiteindelijk kwam ik in Dordrecht aan, want wie jarig is op vrijdag, moet wel gewoon werken! De taarten verdwenen tot de middag in de koelkast (die we daarna met z'n allen lekker verorberd hebben) en de computer ging aan en de bril ging op de neus. Toen ik mijn startpagina opende (Google, uiteraard) schrok ik. Daar stond Google, in lieve cakevormige letters met kaarsjes erop. Waarom wist ik niet dat er op míjn verjaardag ook een andere feestdag was? Ik wilde meteen weten wat er aan de hand was. Ik ging met mijn muis naar de button en ja, hoor. Daar zag ik waarvan ik dacht dat ik het nooit zou zien. Niet een andere feestdag, maar ook Google wist dat ik vandaag jarig was.





















Nog niet genoeg gesmuld van mijn verjaardagsverhaal? Lees op mijn andere blog meer over wat ik van mijn nieuwe leeftijd vind.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten